Наша школа – ліцей складається з багатьох систем, як: система заохочень,система оцінювання, система комфортного перебування учнів, система кейсів, система спорту і дозвілля, система фінансування і інші. ( за В. Співаковським)
Є ще система компетенцій, знань,умінь і навичок. Цю систему ми називаємо безсистемною системністю. Чому? Процес розвитку і зростання учня ми розглядаємо як величезний ігровий майданчик, де є безліч тренажерів, атракціонів, ігрових автоматів, яких діти ще не бачили. Ми педагоги, організовуємо заняття на цьому ігровому майданчику. Оскільки не важливий порядок проведення ігор ( безсистемність), розпочинаємо з будь – якої. І поступово спробуємо багато. І всі ці нові ігри дають дитині розвиток, формування позитиву і задоволення ( стають системою). Так і ми, використовуємо багато нових кроків в навчально – виховному процесі, які ніби і не підлягають під визначення системи, але разом з тим є оригінальною сукупністю дійств для розширення світогляду і комунікабельності учнів.
Ось ці нестандартні кроки ми називаємо « скіндрами » – сучасний колективно – індивідуальний розвиток. Адже все відбувається в колективах класних,батьківських, учительських,загальношкільному, де кожен як особистість розвивається. Отож, які «скіндри» є характерними для нашої школи – ліцею.
1. Щоранку, для гарного настрою вчителів, директор готує великий термос кави зокрема для тих, хто інколи не встиг дома посмакувати кавою);
2. В п’ятницю – закінчення робочого тижня, знову для вчителів – фін де семана – пригощання в учительській оригінальними солодощами;
3. Чай з бубликами в директора.
Щовівторка представники одного класу (6 учнів) приходять в кабінет директора і директор пригощає їх чаєм з бубликами. В ході такої зустрічі обговорюються багато думок учнів і директора про навчання і виховання в школі – ліцеї. Зустріч триває одну годину. Учні на чай з бубликами записуються в учнівського директора. За рік відбуваються зустрічі з усіма класами (представниками);
4. Оригінальні рекорди.
Назви змагань придумуємо разом з учнями. Встановлюються рекорди з цікавих змагань. Наприклад: хто швидше підніметься з підвалу на четвертий поверх школи; хто запам’ятає найбільше знаків в числі π (рекорд – 285 знаків після трійки ); який клас отримає найбільше 12 балів за урок і т.п.
5. Обмін учнями.
На один навчальний день один з класів іде навчатися в іншу школу міста. А з іншої школи учні одного класу приходять учитися в нашу школу. Розклади занять узгоджують завчасно. Дуже цікавий «скіндр»
6. Шовівторка учні початкової школи виходять в коридор, стелять килимки і 20 хв. читають улюблені книги. Ефект чудовий. Розвивається читацький інтерес.
7. Конкурс усного читання для учнів 3 – 4 класів. По 2 – 3 учні з кожного класу, які мають найвищі досягнення з математики, змагаються в швидкості додавання і віднімання двохзначних чисел, а також в перерахунку за порядком натуральних чисел, пропускаючи ті, які діляться на ,,3” і закінчуються ,,трійкою”. Від такого ,,скіндру” учні в захопленні. А ще це відбувається на батьківських зборах.
8. Форт ,,6-а школа”.
Цікавий ,,скіндр” для одинадцятикласників, адже вони всю ніч проводять в школі, беручи участь в інтелектуально – спортивній грі з пошуку ключів від кабінетів школи. Протягом цієї ночі вся школа в розпорядженні одинадцятикласників. Оригінальна вечеря, підвали з павутиною, розумові ігри – багато цікавого є в таку ніч. Запам’ятовується одинадцятикласникам на все життя.
9. Оригінальні педради.
Коли нам набридають навчально – методичні дійства, атестації – ми організовуємо оригінальні педради на різні теми. Наприклад: ,,Вчитель дружить зі спортом, чи лише вболіває за спорт?” Така педрада відбувається в спортзалі. Після виступу вчителів фізичного виховання про систему оздоровчої роботи на уроках і в позаурочний час відбуваються спортивні змагання між кафедрами вчителів. Всі в спортивній формі, всі беруть участь в певних видах змагань. А коли хочеться ще кращого настрою, адміністрація проводить педраду на тему: ,, Вплив здорвого харчування на якість роботи вчителя.” І після виступу вчителів основ здоров’я і біології пригощаємо вчителів смачним салом з домашнім хлібом і крижалкою ( спеціально приготовлена капуста зі спеціями).
Не поступається оригінальністю і педрада на великому катері, що плаває на нашому великому Ставі. Майже 80 вчителів, плаваючи на катері по Ставу, обговорюють біоадекватні технології в навчальному процесі. Такий ,,скіндр” позитивно впливає на моральний клімат в колективі.
10. Неповторними є наші щопонеділкові ,,лінійки настрою”. Традиційно, три лінійки щопонеділка проводимо для всіх 5-11 класів, а 1-4 класи за окремим графіком.
На лінійках відбувається спілкування адміністрації з учнями і все лише про позитивне. Звичайно, є лінійки і тематичні, до різних подій в житті країни.
На ,,лінійках настрою” у нас обов’язково є трьоххвилинне слухання і відгадування назв мелодій класної музики, виступ ораторів на різні моральні теми і ,,загадка на шоколадку.” Хто перший з учнів дасть відповідь на логічну загадку,яку готує директор, той отримує шоколадку. Так відбувається щотижня. Цей ,,скіндр” – своєрідний заряд позитиву на навчання.
Окрім цього на ,, лінійках настрою” вручаємо різноманітні нагороди і відзнаки, які учні здобувають за тиждень в різних змаганнях, конкурсах, олімпіадах.
11. Є ще в нас ,, стимул – карточки.”
Якщо учень прославив школу – ліцей на різних змаганнях, конкурсах, олімпіадах чи фестивалях, зайнявши призове місце в місті, області чи Україні – йому вручається ,,стимул – карточка”, завдяки якій він зможе підвищити навчальний тематичний бал з будь – якого предмету.
12. В програмі шкільного навчання є розумові ігри. Функціонує школа розумових ігор. Різноманітні розумові ігри, як ,,стратего”, ,,квартет”, ,,доміно”, ,,хрестики – нулики”, ,,п’ять в ряд” і інші допомагають учням краще і швидше мислити, запам’ятовувати, спілкуватися.
13. Ярмарок ,,потрібних непотрібних речей”.
Учні мають можливість продати ті речі, які їм не потрібні, але можливо потрібні іншим: це і картинки, статуетки, блокноти, іграшки і т.д.
14. Конкурс ,,Найграмотніший учень”
Участь в написанні диктанту беруть всі учні 9 – 11 кл. Переможець на ,,лінійці” отримує спеціальну відзнаку.
15. Щорічно, після завершення навчання учні 5-8 кл. здають кейси. Це своєрідний пропуск до наступного класу. Наперед готується ситуація кейсу і кожен клас готує розбір ситуації. На розборі кейсів присутні батьки, вчителі і старшокласники.
Кейси – це хороший ,,скіндр.”
16. Комплексно – хвильові уроки набули в нас особливої популярності. Одна тема вивчається на всіх предметах в один день. ,,Земля”, ,,Вогонь”,
,, Повітря”, ,,Наш дім” – ось деякі теми, які пройшли через всі навчальні предмети. Результат позитивний.
17. Шашлик від директора.
Щороку, в переддень завершення навчального року, одинадцятикласники проводять уроки на природі, в лісі. А директор пригощає їх власноруч приготовленими шашликами. Такий день запам’ятовється надовго.
18. Є в нас і звання ,,шкільний професор”. Це звання ми присвоюємо вчителю, який надзвичайно цікаво проводить заняття і діти мають успіхи з предмету. А також – це людина, яка щира, відверта, працьовита,ніколи не носить ,,камінь за пазухою”. Для таких вчителів вручається спеціальна відзнака і щороку премія в розмірі 1000 грн.
19. Для того, щоб учні жили в оточенні мудрих думок і висловів у нас на підвіконниках і сходових клітках виконані написи – афоризми про навчання, життя, взаємовідносини. Ми не знаємо який наш вислів, чи вислів відомих світових людей найбільше вплине на вибір стилю життя дітей, тому їх повинні оточувати дієві думки і думки духовні.
20. Спільно з випускниками в 2011 році ми змурували двохметрову стіну-огорожу. В ній зробили глухі отвори для того, щоб кожен випускний клас замуровував туди свої побажання: ким він хоче стати через 10 років. На зустрічі випускників через 10 років вони дістають капсулу з побажаннями і діляться життєвими здобутками.
21. Цьогоріч ми започаткували проведення свята Першого дзвоника не як лінійку біля школи, а як ,,Родинне вогнище” з нагоди свята. Родинне вогнище провели в лісі, на великій галявині. Прийшли батьки, знайомі учнів, адже свято розпочали ввечері, о 1800 год.
Окрім цікавого півгодинного сценарію з дзвоником було:запалення родинного вогнища, танці на галявині, ігри, змагання, смачна їжа,приготовлена на вогнищі,а на завершення привезли багато морозива.
Такий скіндр незабутній, багато позитиву як першачкам так і всім учням, батькам і гостям.
А зранку в школі панувало свято із зустріччю першокласників, казковим проведенням уроків.
З такими оригінальними ,, скіндрами” цікавіше навчатися і діти це відчувають. А ми тішимося.
Олександр Остапчук,
директор Тернопільського
НВК ,,Школа – ліцей №6 ім.Н.Яремчука”
Коментування вимкнено
Коментарів поки що немає.
RSS-канал коментарів цієї публікації.
Вибачте, форму коментарів наразі закрито.
Останні коментарі